floornaaroeganda.reismee.nl

Eerste dag in de klas

Vandaag (eigenlijk gisteren, hihi) was het dan zover... de dag waar ik als maanden op gewacht had, mijn eerste dag op het project bij de kids in de klas... zoals gisteren al geschreven, is mijn plekje voor de komende 6 weken in P2. Daar zitten de kids van 6 tot 8 ongeveer.

De kennismaking was een beetje ongemakkelijk, want waar ik zeker wist dat gisteren al kennisgemaakt had met de juf en de kinderen, wist de juf daar helemaal niks meer van en zei ze dat ze mij nog nooit gezien had....

Na de kennismaking ging voor de kinderen de dag beginnen! Eerst met het zingen van wat liedjes... ook het liedje "read you're Bible pray every day"... Toevallig kende die ik al van één van mijn stages in Nederland en kon in die meezingen!

De kinderen kregen les in taal, rekenen, godsdienst en Engels. Tussen de les van Engels en Godsdienst was de juf ineens verdwenen (schijnt vaker te gebeuren) en was ik alleen met de kinderen in de klas... maar wat gaan die doen op het moment dat er een nieuwe "Mzungu aunty" (ja, zo noemen de kinderen je hier) voor de klas staat.... juist.... dan ga je die uitproberen! Nou, dat hebben ze zeker gedaan... ze schreeuwden en de gummen, potloden en linialen vlogen door de lucht! Eerst wilde ik niks doen, maar toen ook alles door de lucht ging vliegen, werd het wel een beetje gevaarlijk.... dus moest ik wel ingrijpen! Dus ik ben heel stoer voor de klas gaan staan en heb aan de kinderen gevraagd of zij wat Nederlands wilde leren..... en dat vonden ze natuurlijk helemaal FANTASTISCH!! "Hoe gaat het?", "Wat is jouw naam?", "Mijn naam is...." etc. Toen had ik ze om mijn vinger gebonden en toen ik vervolgens even niet meer wist wat ik moest doen, kwam gelukkig de juf weer binnen... mijn redding!

Na schooltijd nog even met een meisje blijven zitten... super schattig! Die wilde wel blond haar hebben (ze hebben hier allemaal heel kort zwart kroeshaar) en aangezien ik het heb en er een aantal losse haren op mijn broek zaten en aan mijn shirtje hingen, bedacht zij dat ze ze wel op haar eigen hoofd kon plakken en kon bewaren in haar rokzak.... echt super schattig!

De taalbarrière met de leerkracht was wel een beetje awkward... ik spreek echt op zijn Nederlands Engels en de juf spreekt echt op zijn Oegandees Engels... dus dat moet nog even gesmeerd worden, maar ook dat treintje gaat vast vanzelf lopen!

Daarna lekker naar "huis" gegaan, lekker gezond instant noodles gegeten, theetje gedaan en even met de andere meiden gekletst en lekker vroeg naar bed gegaan!

Reacties

Reacties

Danique

Wat een verhaal, ik geniet helemaal mee! Gaaf zegt! En juf floor lost alles wel op! Topper ben je! Geniet ervan!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood